Iecavas
novads
Seko: twitter facebook instagram

Paplašināts klientu apkalpošanas centros sniegto pakalpojumu klāsts

14.02.2020 0

No 1.janvāra Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros paplašinājies sniegto elektronisko un informatīvo pakalpojumu klāsts – speciālisti palīdz apgūt Būvniecības informācijas sistēmas lietošanu, kā arī sniedz konsultācijas un palīdz elektroniski pieteikt Sociālās integrācijas valsts aģentūras un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas pakalpojumus.

Iecavā klientu apkalpošanas centrs darbojas Skolas ielā 4-40 novada pašvaldības administrācijas ēkas 1. stāvā. Plašāk - šeit.

Pakalpojumu klāsts paplašināts, lai iedzīvotājiem būtu iespēja saņemt zinoša speciālista konsultācijas un pieteikt pakalpojumus pēc iespējas tuvāk dzīvesvietai. Tāpat pakalpojumu centru darbinieki praktiski palīdz darbā ar datoru, internetu, jautājumos par e-pakalpojumu pieteikšanu, e-adreses izveidi u. c., mudinot turpmāk e-vidē darboties patstāvīgi.

Kopš 2020. gada 1. janvāra visas jaunās būvniecības ieceres var uzsākt tikai elektroniski, izmantojot Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) BIS. Šīs izmaiņas attiecas ne tikai uz būvniecības nozares speciālistiem, bet arī uz ikvienu iedzīvotāju un uzņēmēju, kurš plāno veikt būvniecību. Tagad pakalpojumu centros var saņemt informāciju par BIS publiskās sistēmas sadaļu «E-pakalpojumi» un lietotāja darba vietu. Pakalpojumu centru speciālisti arī palīdzēs apgūt e-pakalpojumu «Pilnvarošanas risinājums publiskās sistēmas lietotājiem».

Tāpat pakalpojumu centros no šā gada 1. janvāra var saņemt informāciju par trim SIVA pakalpojumiem: profesionālās piemērotības noteikšana, profesionālā rehabilitācija un transportlīdzekļa pielāgošana cilvēkiem ar invaliditāti un personām ar funkcionāliem traucējumiem. Pakalpojumu centru speciālisti sniegs atbalstu un palīdzēs iegūt nepieciešamo informāciju.

Savukārt, ja nepieciešams kārtot jautājumus, kas saistīti ar invaliditāti, speciālisti palīdzēs sagatavot e-iesniegumu VDEĀVK par invaliditātes ekspertīzes noteikšanu, e-iesniegumu invaliditātes ekspertīzes lēmuma apstrīdēšanai, apskatīt personas datus VDEĀVK reģistrā un sagatavot pieteikumu atkārtotas invalīda apliecības izsniegšanai.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Vita Krieviņa informē, ka pakalpojumu centru izveide Latvijā tika uzsākta 2015. gadā. Klientu apkalpošanas centros vienuviet var saņemt pašvaldību un dažādu valsts iestāžu, piemēram, Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociā-
lās apdrošināšanas aģentūras, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras u. c. pakalpojumus.

Tāpat centros var saņemt konsultācijas par e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbam ar datoru, internetu, jautājumos par e-adreses izveidi u. c. Pašlaik Latvijā  pieejami  klientu apkalpošanas centri 90 pašvaldībās. Visu pakalpojumu centru adreses var atrast portāla Latvija.lv sadaļā «Vienotie pakalpojumu centri».

VARAM apkopotie dati liecina, ka 2019. gadā iedzīvotāji klātienē pakalpojumu centros pieteikuši 34 381 pakalpojumu un saņēmuši 57 744 konsultācijas.
Palīdzību e-pakalpojumu apgūšanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji (tai skaitā pakalpojumu centra darbinieki), bibliotekāri, skolotāji, kuri pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un saņemt e-pakalpojumus. Sev tuvāko digitālo aģentu var atrast Digitālo aģentu kartē.

Lapas informācija atjaunota:    17.02.2020
TWITTER
Iecavas novads
11 aug
#teirdarbs Informācija par aktuālajām pašvaldības iestāžu vakancēm - https://t.co/wQFfW4dUCH https://t.co/QwxQkMDUh4